Daar sta je dan. Iedereen heeft al drie keer groen gehad, maar jouw licht blijft rood. Doorrijden is gevaarlijk. En duur, als je gesnapt wordt. Volgende keer beter? Meld ons om welk verkeerslicht het gaat en wij zorgen ervoor dat je motor voortaan gezien wordt.
OPROEP: DEED JE VOOR 12 DECEMBER EEN MELDING EN KREEG JE DAAR GEEN BEVESTIGING VAN?
Sommige meldingen werden door ons systeem helaas niet aan de meldpunten doorgestuurd. Kreeg je geen persoonlijke bevestiging van je melding? Doe ons en jezelf dan een plezier en doe je melding opnieuw. Excuses voor de overlast en dank, ook namens al die andere motorrijders!
Voordat je onderstaand formulier aan ons mailt is het wel goed om te weten waar je bij rood het best gaat staan. Sta je met je voorwiel al half over de stopstreep of sta je helemaal aan de kant van de rijstrook, dan is de kans groot dat je niet waargenomen wordt. Bij veel verkeerslichten zijn de detectielussen die het verkeer bij de stopstreep waarnemen duidelijk zichtbaar. Je ziet dan een soort scheve rechthoek in het asfalt, zoals op de foto hieronder. Om goed gedetecteerd te worden, ga je boven die detectielus staan. Geen lus te zien? Dan zit hij mogelijk dieper in het asfalt, onder de deklaag. Stop je motor ook dan op ongeveer een halve meter tot een meter voor de stopstreep, en nooit helemaal aan de rand van de rijstrook. Meer weten? Lees het interview met rood-lichtspecialist Peter Zuurbier. Dan weet je meteen welke roodlicht-trucs werken. En welke niet, natuurlijk.